Tuesday 21 July 2015

Stripes and squares / Csíkok és kockák

I loved how these fabric stripes looked like after cutting them for a baby quilt. I used this pattern and it is not ready yet, but I am quite happy with it so far. Only the binding is missing, which I am going to hand sew on it. It's gonna be pretty for sure ;)
And look at those pink fabrics on the washing lines. Aren't they nice? 
Do you prewash your fabric before use? I haven't done it so far, but I was afraid that some fabrics might get smaller so I just in case decided to throw them in the washing mashine.
I used batting and soft fleece for the back. I have quilted it with straight lines which aren't perfect, but gave this nice pattern on the back. 
We are on vacation at the moment and the weather is very hot.. We eat sweet corns and lots of watermelons.. They taste the best in Hungary!!!!!

...................................................................................................................................................................................

Nagyon tetszettek ezek a csíkok, miután levagdostam őket egy babatakaróhoz. A takaró mintáját angolul itt találjátok. Még nincs teljesen kész, de bevallom, már így is nagyon tetszik. Még a szélére fogok kézzel egy anyagcsíkot felvarrni. Biztos vagyok benne, hogy nagyon mutatós lesz ;)
És nézzétek azokat a rózsaszín anyagokat a szárítón? Hát nem szépek?
Ti ki szoktátok mosni az anyagokat használat előtt? Én eddig nem mostam őket, de féltem, hogy esetleg egy-két anyag összemegy, úgyhogy a biztonság kedvéért inkább bedobtam őket a mosógépbe. 
Bélést használtam hozzá és puha polár anyagot a hátuljához. Egyenes vonalakkal varrtam le, amik bár nem sikerültek tökéletesre, de ezt a szép mintát adták ki a hátoldalon.
Most épp nyaralunk és naggggyon meleg van.. Kukoricát eszünk és sok dinnyét.. A legfinomabbak itt vannak, Magyarországon!!!!!




















Love, Sophiee

No comments:

Post a Comment