Tuesday 28 July 2015

Sweet dreams... / Édes álmokat...










Before we travelled to Hungary I made a couple of things I haven't showed you yet.
I made this cute little patchwork blanket for my nursery class a few months ago and I always wanted to sew a matching pillow for it as well. Finally, I've managed it! :) 
I hope my little ones will be happy about it too. 
The patchwork blanket pattern is made by Amy from Nanacompany. You can buy it here. The embroidered animals are incredibly cute, I think!!
It was a lot of fun to choose the fabrics and to cut and sew the little squares together. For the pillow I embroidered the moon and the stars and sewed it. I don't even know why it took me soo long to do it??
I have also finished the crochet baby blanket I've started in spring. I will post about it later. 

Have a lovely day!

Love, Sophiee

................................................................................................................................................................................

Mielőtt haza utaztunk volna, sok mindenen dolgoztam, amiket még nem mutattam meg nektek.
Ezt a kis patchwork takarót az ovimba készítettem néhány hónapja és mindig is szerettem volna varrni hozzá egy párnát is. Nos, ez végre sikerült! :)
Remélem, a gyerkőceimnek is tetszeni fog.
A patchwork takarót Amy (Nanacompany) mintája alapján varrtam, Az állatok mintáját itt tudjátok megvenni. Szerintem annyira aranyosak!!
Nagyon élveztem kiválogatni az anyagokat, felvágni, majd összevarrni a kis kockákat. A párnára csak ráhímeztem a holdat és a csillagokat, majd kifordítós technikával megvarrtam. Nem is értem miért tartott ilyen sokáig??
A horgolt babatakaró is elkészült, amit még tavasszal kezdtem, egy másik bejegyzésben majd még külön is megmutatom.

Legyen szép napotok!

Szeretettel, Sophiee

No comments:

Post a Comment