Wednesday 4 November 2015

Autumn patchwork baby blanket / Őszi patchwork babatakaró










This patchwork baby blanket was made last year, but I thought I would share it with you here. I wanted to sew something quick and easy and I wanted to sell it in a local shop.. As you see it haven't been sold, but I don't mind as I really like this blanket.. I bought the owl fabric on a fabric market last year and of course I used a lots of dotty ones from my stash as well.. The brown fabric with the tiny white apples is an old one.. My mum sewed a sport bag of it as I was a little school girl. It couldn't been used anymore as a bag as it got holes here and there, but for this project it was perfect. I still have some left over for some special little things..
The blanket got a soft green fleece backing and I preferred having it with round corners..
So, I hope you like it! 

Love, Sophiee

....................................................................................................................................................................................

Ez a patchwork takaró még tavaly készült, de gondoltam, megosztom veletek. Valami gyors és egyszerűt akartam varrni és egy helyi kis boltban szerettem volna eladni.. Amint látjátok, az eladás nem sikerült, de nem is nagyon bánom, mert a szívemhez nőtt ez a kis takaró. A baglyos anyagot még egy tavalyi anyag vásáron vettem és természetesen sok pöttyös anyagot is felhasználtam a már meglévő anyagaim közül.. A barna anyag a kis fehér almákkal egy régi darab.. Még anyukám varrt belőle tornazsákot, amikor kisiskolás voltam. Zsákként már nem volt használható, mert itt-ott lyukak voltak már rajta, de ehhez a projekthez tökéletesen passzolt. Valamennyit még félre tettem belőle apróbb különlegességekhez..
A takaró hátulja puha zöld polárból lett, a szélei pedig lekerekítve tetszettek igazán.
Remélem, Nektek is tetszik!

Szeretettel, Sophiee


No comments:

Post a Comment