Tuesday 8 March 2016

Crochet vs Quilting / Horgolás kontra Varrás


Some of you might have noticed that although I am using the name 'Crochet Sophiee', I am blogging a lot about quilting projects lately..
Don't worry, it does not mean that I don't like crocheting anymore, it is just the fact that I am too curious..
Curious about things I still don't know...
3 years ago, when I started looking for patchwork blankets and found something interesting, I was very curious what that technique was.. It turned out that it was crochet.. So I crocheted a lot, learned new crochet stitches and tried a lot of patterns..
Here and there I made some quilts as well, but I always had the feeling there is still a lot to learn about quilting.. I was never really satisfied with my quilts and it bothered me..
I got very excited when I found this local fabric shop, where you can get special fabrics as well; and after finishing my first big quilt project (my Christmas quilt), I just found myself thinking about quilt designs, searching for tips and tutorials to inhance the quality of my sewing skills..
It is just so exciting to find and learn new techniques that work the best for me.. It usually takes a lot of time but I enjoy it very much!! 
It is a great feeling when you see you are doing it better and better..
There is still a lot to learn in both crocheting and quilting, but I feel like it is a never ending journey..
Crocheting is fun and there are soooo many projects, you can do with it.. You can take your projects with you easily and you can do a couple of stitches while you are waiting, travelling or just have a half an hour break..
Sewing, quilting is great because you can finish bigger projects much quicker and there are tons of incredibly beautiful fabrics out there..
My head is full of ideas and either crocheting or quilting, I am sure that a lot of projects will come true in the future... :)

Love, Sophiee

...................................................................................................................................................................

Bizonyára feltűnt néhányotoknak, hogy bár a 'Crochet Sophiee' (Horgoló Sophiee) nevet használom, az utóbbi időben mégis sok varrott munkát mutattam..
Ne aggódjatok, ez azért nem azt jelenti, hogy már nem szeretek annyira horgolni, csak a tény az, hogy túlságosan kíváncsi vagyok.. Kíváncsi dolgokra, amiket még nem tudok...
3 éve, amikor elkezdtem patchwork takarókat keresgélni, rábukkantam valami érdekesre és nagyon kíváncsi voltam, hogy hogyan is  működik az a technika. Kiderült, hogy nem volt más, mint a horgolás.. Aztán sokat horgoltam, újabb öltéseket tanultam meg és sok mintát kipróbáltam..
Itt-ott készült egy-egy takaró is, de mindig az volt az érzésem, hogy ebben nagyon sokat kell még tanulnom.. Sosem voltam igazán megelégedve a takaróimmal és ez zavart..
Nagyon izgatott lettem, amikor felfedeztem egy közeli anyag boltot, ahol különleges anyagokhoz is hozzájuthat az ember; és miután befejeztem az első nagy takarómat (a karácsonyi takarót), azt vettem észre, hogy folyton patchwork mintákon jár az eszem, ill. tippeket, leírásokat keresgéltem, hogy hogyan javíthatok a varrási technikámon..
Annyira izgalmas, amikor megtalálom azt, ami a legjobban működik.. Gyakran sok időbe telik, de mégis nagyon élvezem!!
Nagyszerű érzés, amikor látod, hogy valami egyre jobban és jobban megy..
Még mindig sokat kell tanulnom a horgolásról és a varrásról is, de azt hiszem ez egy véget nem érő utazás..
Horgolni nagyon jó, mert annyi, de annyi minden készíthető vele.. Bármikor könnyedén magaddal viheted és horgolhatsz, ha épp várakozol, utazol vagy épp van egy fél óra szüneted..
A varrás azért nagyszerű, mert a nagyobb munkákat gyorsabban elkészítheted és tonnányi csodaszép anyag kapható már a boltokban..
Tele van a fejem ötletekkel és legyen akár horgolás vagy varrás, abban biztos vagyok, hogy még sok-sok közülük valóra is fog válni a jövőben... :)

Szeretettel, Sophiee

No comments:

Post a Comment