Thursday 3 March 2016

Paperie baby quilt / Paperie babatakaró









Aaand, here you are, my finished Paperie baby quilt!!! :) I was very happy when I got home with a bundle of this beautiful fabric line and I quickly sewed up the top of this quilt..
This is my first hand quilted blanket and I thought  a couple of little embroidered flowers on the white sashing would look good as a little extra touch... What do you think?
For the binding I used solid Moda fabric and as it seemed to plain, I also hand quilted it with similar coloured embroidery floss.
My youngest brother was here for the weekend and as I showed him the blanket he said, yes it looks also great as the light shines through it.. And I think it really does look good...

....................................................................................................................................................................

Ééés, íme az elkészült Paperie babatakró!!! :) Nagyon boldog voltam, amikor ezekkel a csodaszép anyagokkal tértem haza és gyorsan meg is varrtam a takaró felső részét..
Ez az első kézzel tűzött takaróm, és úgy gondoltam, hogy néhány apró hímzett virág a fehér csíkokon jól mutat majd.. Szerintetek?
A szegélyhez egy egyszínű Moda anyagot használtam és mivel túl egyhangúnak tűnt, kézi tűzéssel ezt is körbe varrtam egy hasonló színű hímző fonallal.
A legfiatalabb öcsém volt itt nálunk a hétvégén, és amikor megmutattam neki a takarót, azt mondta, hogy igen, tényleg jól néz ki, még úgy is, ha átsüt rajta a fény.. és tényleg nem rossz így sem..



I have to admit, I really like this blanket... It is still laying on our sofa and even if it is only a small quilt, I can cover my lap with it when I am cold..
I am about to write up the pattern for this quilt, I will let you know once it is ready! 

.....................................................................................................................................................................

Be kell vallanom, nagyon szeretem ezt a takarót.. Még mindig a kanapénkon fekszik és bár csak egy kis méretű takaró, ha összekuporodom, könnyen be tudok takarózni vele, ha fázom..
Már a dolgozom a minta leírásán, amint meglesz, mindenképp jelzem!


Oh, and I have to tell you.. :) For my birthday I have got a gift voucher from my husband!! Maybe I don't even need to mention how happy he made me with it!! ♥
Stoffsalat is the fabric store I have got the Paperie fabrics from and I just saw on their Instagram site that the new Vintage Picnic Moda fabrics have arrived.... :)
I think I won't wait to long to use up this voucher.. :)

Love, Sophiee

.....................................................................................................................................................................

Oh, és ezt még el kell mesélnem.. :) A születésnapomra egy ajándékutalványt kaptam a férjemtől!! Talán mondanom sem kell, hogy mekkora örömet okozott vele!! ♥
Stoffsalat-nak hívják a boltot, ahol a Paperie anyagokat is beszereztem és az Instagram oldalukon láttam nemrég, hogy az új Vintage Picnic Moda anyagok is megérkeztek.... :) 
Azt hiszem, sokáig nem várok, hogy felhasználjam az utalványt.. :)

Szeretettel, Sophiee


No comments:

Post a Comment