Monday 14 November 2016

Family, like branches on a tree.. / A család olyan, mint ágak a fán..







“Family, like branches on a tree, we all grow in different directions, yet our roots remain as one.”  Unknown

In my last post I told you about a project I finished lately, here are some further pictures and the story behind it.. (Sorry, I just realised they are not really sharp enough..)
My dad turned 60 this year and I wanted to make something special for him.. I just couldn't decide what.. I asked his wife if she had any ideas and she told me, make an embroidery picture for him. He would definitely like that.. Maybe like a Family Tree..
I didn't even think that he would like something like this, but I found the idea great. 
I didn't have enough time to make a proper Family tree, but as I was searching on the internet, I found this nice quote and a wonderful tree pattern here.
I freely translated it into Hungarian, quickly chose some green fabrics from my stash and excitedly started the project.. LOTS of fussy cutting, but I think it was worth it..
I was so happy with the tree.. My embroidery is not that beautiful, but it is fine.. 
Unfortunately, I couldn't give it to him personally, but he said he liked it very much and it is already hanging on their wall. :)

Love, Sophiee

.......................................................................................................................................................................................................

"A család olyan, mint ágak a fán. Bármilyen irányba is növünk, a gyökerünk egy marad." - Ismeretlen (saját fordítás)

A múltkori bejegyzésemben említettem, hogy elkészült egy munkám, aminek most elhoztam a történetét és a fotóit is.. (Bocsi, csak most látom, hogy a fotók nem elég élesek..)
Apukám idén lett 60 éves és szerettem volna valami különlegeset készíteni a számára.. Csak azt nem tudtam eldönteni, hogy mit.. Megkérdeztem a feleségét, hogy van-e esetleg valami ötlete és azt mondta, hogy készítsek neki egy hímzett képet, biztos nagyon örülne neki.. Esetleg egy családfásat..
Bevallom, nem is gondoltam, hogy Apának tetszene az ilyesmi, de mégis nagyon tetszett az ötlet.
Nem volt már elég időm ahhoz, hogy igazi családfás képet készítsek, de ahogy keresgéltem a neten, ezt a szép angol idézetet és fa mintát találtam itt. Szabadon magyarra fordítottam, gyorsan kerestem pár különböző zöld anyagot és izgatottan kezdtem hozzá a munkához.. RENGETEG aprólékos vagdosás, de azt hiszem megérte..
A fával nagyon elégedett voltam.. A hímzésem nem annyira gyönyörű, de azért elmegy..
Sajnos nem tudtam neki személyesen átadni, de azt mondta, nagyon örült neki és a kép már a falukat díszíti. :)

Szeretettel: Sophiee

2 comments:

  1. Igen-igen, köszönön, nagyon szép munka! Apa
    Yes-yes, thank You, very nice work! Father

    ReplyDelete